reklama

Prečo blogujem?

Vždy som rada písala, ale písať na blog mi napadlo až jedného dňa, keď som ozaj nevedela, čo so sebou. Žijem v zahraničí a napriek tomu, že som tu s manželom, chýba mi ostatná široká rodina, priatelia a vôbec Slovensko. Za skoro dvadsať rokov života kade-tade som si od mojej rodnej hrudy nijako neodvykla. Napriek tomu, že hovorím cudzími jazykmi, vždy dám prednosť porozprávať sa v mojom materinskom. Lebo to nie je len o slovíčkach, ale aj o gestách, mentalite a vôbec kultúre, ktorú do nás rodičia zasadili a v detstve rozvíjali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ako som už spomenula, písať som teda začala preto, aby som pomohla sama sebe v cudzom svete. A poviem vám, vyšlo to! Už samotné písanie ma obohacuje a prináša mi radosť. Počas neho intenzívnejšie premýšľam, usporadúvam myšlienky, je to vlastne forma meditácie. Celá myseľ sa zaoberá len slovíčkami, krásou ich usporiadania, tak, aby neskôr potešili aj iných. Postupne, ako sa biely hárok zapĺňa vetami , odsekmi, moje potešenie narastá, neustále sa vraciam späť, čítam odznova a odznova. Keď je text hotový, vydýchnem si spokojnosťou. Potom príde pôžitok z vyberania fotografií a vkladania ich do textu. Musím priznať, že niekedy sa aj hnevám na súborový manažér, perex a iné, pretože nie vždy sa mi všetko darí na prvý pokus. Ale to asi preto, že nie som počítačový macher.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý bloger vie, že najväčšia potecha prichádza vtedy, keď sa po uverejnení článku zvyšuje počet prečítaní a hlavne karmička. Tak to vám je normálne adrenalín. Ráno zapnem počítač a s napätím očakávam, koľko čitateľov kliklo na môj článok a nebodaj aj prispelo ku zvýšeniu karmy. Veľkým ocenením je, keď si vás všimnú naši admini a azda sa dostanete do internetového časopisu alebo aj ďalej... Nepochybne, toto všetko sa pozitívne odráža na vnútornom pocite a vynikajúco vplýva na našu dušu. Dalo by sa povedať, že my blogeri sa takto liečime z neduhov, ktoré každodenný život prináša, lebo okrem iného je to aj forma, ako sa vyrozprávať. Najskôr je to len monológ, ale časom sa môže zmeniť na intenzívny dialóg .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V dnešných dňoch sa dá cez internet viesť neskutočné množstvo komunikácií. Ale táto blogerská je pre mňa výnimočná. Na začiatku som si myslela, že je to iba krátke spojenie môjho článku so známymi, ale hlavne neznámymi ľuďmi, a bodka. Lenže v priebehu polroka som pochopila, že to má oveľa širší záber. Všetci, čo navštevujú túto stránku, si chtiac-nechtiac vyberajú svojho blogového priateľa cez jeho články. Keď ma niekto osloví zaujímavým príspevkom, je len prirodzené, že sa na jeho blog vrátim, pretože opäť očakávam pútavé čítanie. No, taký Baran, každú chvíľu číham, kedy hodí niečo nové, alebo pani Kotulová a mnoho ďalších... Sú to moji priatelia, o ktorých sa rozprávam s manželom a teším sa na virtuálne stretnutia s nimi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Písanie ma posúva ďalej, dopredu. Začala som si oveľa viac všímať veci okolo seba, správanie ľudí, premýšľam nad ich činmi, avšak z pohľadu akoby tretej osoby. Viac čítam kvalitnú literatúru, hľadám synonymá, robím si zápisky. Blogovanie je koníček na dvadsaťštyri hodín denne, ale pritom vás to nijako neobmedzuje pri práci a pri rodinných povinnostiach. Jednoducho bloger musí byť stále v strehu, pretože kedykoľvek sa môže naskytnúť téma na dobrý článok.

Táto magická činnosť nie je ani trošku mrhaním času, je to len iný spôsob myslenia, ktoré potom vo vhodnej chvíli vložíte na papier. Je to príjemná závislosť na niečom, čo vás povznáša.

Magdaléna Matejková

Magdaléna Matejková

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  59x

Vyzradia ma moje príspevky na blogu. Zoznam autorových rubrík:  Krátky príbeh z AfrikyAfrikaOsobnéKrátky príbehSkutočný príbehÁziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu