reklama

Okamih návratu do detstva

Stojím v mojej africkej kuchyni, práve som chcela urobiť niečo zmysluplné, a vtom sa môj pohľad zatúlal von oknom na prázdny dvor, kde stoja malé domčeky našich afrických zamestnancov, pred nimi zelená výzdoba, veď sú to záhradníci. Ďalej na stromy, ktoré sa týčia za nimi. Vzduch bol čistý, priezračný, všetko v jasných ohraničených farbách, bolo cítiť, že vonku je príjemne teplo, len ľahký vetrík osviežoval vzduch. Tiché, pokojné popoludnie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Domček afrických záhradníkov
Domček afrických záhradníkov 

Domček afrických záhradníkov

Tento harmonický obraz a pocit z neho pripomenul mojim takmer zabudnutým myšlienkam niečo, čo som zažila už dávno predtým. Neviditeľný vystrelený šíp do mojich najhlbších spomienok náhle vyčaril moment z detstva. Oblialo ma príjemné teplo, cítim sa ako desaťročné dievča na dvore u mojej starkej. Dvor zaliaty slnkom, ale ja sedím v chládku, kde je príjemne. Všetci odišli na pole a ja to mám rada, len tak premýšľať a pozorovať pokojnú atmosféru, ktorá u starkej vždy vládne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je o štyri desaťročia neskôr a ja ďakujem niekomu tajomnému, že oživil tento vzácny moment. Stojím, pozerám sa na africký dvor, opojená vzácnou chvíľou, ktorá nechcem, aby skončila. Zotrvávam v dávnom svete. Som prekvapená, že to môže trvať tak dlho a že si tú chvíľu užívam. Potom sa bojím, že tak náhle ako prišla aj skončí a to by bolo bolestné, preto to nenápadne ukončím sama a postupne prejdem do skutočnosti, aby som si v kuchyni pripravila kávu alebo očistila dozreté mango.

Na prstoch jednej ruky by som mohla zrátať, koľkokrát sa mi niečo podobné prihodilo. Je to nádherné užívať si pocit dieťaťa, ktorý sa dávno skončil. Teraz budem dúfať, že ešte niekedy príde. Pre mňa je to prirodzené, že takmer vždy je táto krátka spomienka spojená s mojou starkou, s jej záhradou, so stromami v nej alebo dvorom, kde v tráve zobkajú sliepočky a vyvaľuje sa naša mačka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite nie je náhodou, že tieto okamihy šťastia sú úzko späté s ľuďmi, ktorí v minulosti dokázali pre mňa vytvoriť ovzdušie pokoja, na ktoré si môj mozog dokáže spomenúť ešte po toľkých rokoch, pretože prežitý zážitok bol silný. Silnejší ako zabúdanie, únava a ubehnuté roky.

"Starkin dom a dvor v pôvodnej podobe zostali len v mojich snoch."

Magdaléna Matejková

Magdaléna Matejková

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  59x

Vyzradia ma moje príspevky na blogu. Zoznam autorových rubrík:  Krátky príbeh z AfrikyAfrikaOsobnéKrátky príbehSkutočný príbehÁziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu